Zaznacz stronę

Witamina E – występowanie i rola w organizmie

Witamina E, dużo się o niej mówi, ale tak naprawdę czy potrafiłabyś /potrafiłbyś wymienić gdzie ją znaleźć i ile faktycznie dziennie jej przyjmujesz lub potrzebujesz? Z reklam witamina E przeważa głównie w produktach kosmetycznych, czy na pewno? Zapraszam do czytania

 

Zacznijmy od tego ile nasz organizm potrzebuje witaminy E?

 

Zapotrzebowanie:

  • narodziny do 6 miesięcy – 4 mg,
  • niemowlęta w wieku powyżej 6 miesiąca – 5/6 mg,
  • dzieci w wieku 3 – 8 lat – 7 mg,
  • dzieci w wieku 9 – 13 lat – 11 mg,
  • nastolatki do 18 lat i dorośli – 15 mg,
  • kobiety w ciąży – 15 mg,
  • kobiety karmiące piersią – 19 mg.

 

Występowanie – gdzie znaleźć witaminę E?

  • orzechy laskowe, ziemne, włoskie,
  • migdały,
  • nasionach słonecznika, dyni, sezamu,
  • oleje roślinne, tj: słonecznikowy, rzepakowy, arachidowy, a także olej sojowy,
  • oliwie z oliwek,
  • botwina,
  • szpinak,
  • szparagi,
  • awokado,
  • jarmuż,
  • jagody,
  • jeżyny,
  • marchew,
  • maliny.

Rola w organizmie:

  • jest bardzo mocny przeciwutleniaczem, skutecznie hamuje aktywność wolnych rodników w organizmie człowieka i zapobiega im
  • witamina E jest także antyoksydantem, chroni organizm przed zbyt wczesnym starzeniem, chorobami układu sercowo-naczyniowego,
  • poprawia pracę układu immunologicznego;
  • zapobiega rozwojowi nowotworów wątroby i prostaty,
  • zwiększa skuteczność insuliny u cukrzyków,
  • zapobiega zakrzepom krwi i zawałom,
  • obniża poziom złego cholesterolu we krwi
  • poprawia kondycję włosów i sprawia, że są bardziej puszyste,
  • działa przeciw zmarszczkowo, przyśpiesza regeneracje komórek,  przeciwdziała starzeniu się skóry,

Witamina E w kosmetykach:

Większość Pań zna witaminę E jako dodatek do olejków, kremów i nie tylko w branży kosmetycznej, która niweluje oznaki starzenia i po 25 roku życia kiedy już nasz organizm nie produkuje kolagenu działa korzystnie na nasz wygląd. Zatem z czego najlepiej korzystać, aby tej witaminy E było jak najwięcej?

Przede wszystkim postaraj się przygotowywać różnorodne posiłki z produktami, które są źródłem witaminy E, a na drugim miejscu niech zagoszczą kosmetyki, w których znajdziesz witaminę E i których pełno jest w Internecie. Wszystko co na zewnątrz zaczyna się w środku i to jest mantra, którą będę powtarzać. Natomiast jeśli chodzi o kosmetyki…na blogu chciałam stworzyć artykuły z konkretnym informacjami, bo niestety rzadko z tekstów na niektórych stronach możemy się dopatrzeć odpowiedzi. To co usłyszałam to na pewno to, że olejki z witaminą E m.in poprawiają ukrwienie skóry, ujędrnienie i odpowiednie nawilżenie. Krem z witaminą E powinien być także obowiązkowym kosmetykiem podczas wakacji, bo łagodzi podrażnienia skóry po opalaniu. Lista kosmetyków z witaminą E które polecam będzie krótka i będzie składała się z kosmetyków z którymi miałam do czynienia lub które używały kobietki z mojego otoczenia! Zaczynamy:

  1.  Łagodząca Maska Do Twarzy W Płachcie witamina E       (The body shop)
  2. CLINIC WAY Dermo-maska ujędrniająca
  3. Lomi Lomi Maseczka Wegańska Ogórek Hibiskus
  4. Podkład do twarzy INGLOT AMC NF
  5. Serum do twarzy Ava Aktywator młodości Retinol
  6. Wegański krem na noc (The body shop)
  7. Krem korygujący zaczerwienienia Sensitive Camomille (Yves Rocher)
  8. Wegański krem na noc (The body shop)

Skopiowałam nazwy z Internetu więc na spokojnie po wpisaniu  jej możecie znaleźć informację gdzie i za ile kupić smile

 

Niedobór i nadmiar witaminy E – konsekwencje:

 NIEDOBÓR objawia się:

  • zmęczeniem,
  • anemią,
  • wypadaniem włosów,
  • pogorszenie cery,
  • uszkodzeniem systemu nerwowego,
  • problemami z zębami i kośćmi,
  • słabszą odpornością,
  • wysokim cholesterolem.

NADMIAR objawia się:

  • bólem głowy,
  • rogowacenie i starzenie się skóry,
  • zmęczeniem i sennością,
  • osłabieniem lub ból mięśni,
  • pogorszeniem wzroku,
  • zaburzeniami jelitowymi.

Pamiętaj, że jeśli przyjmujesz kilka leków naraz, np antykoncepcje, leki na niedoczynność tarczycy i dodatkowo chociażby suplementy diety w postaci dodatkowej dawki witaminy E lub D musisz sprawdzić czy one wzajemnie się nie wykluczają lub nie osłabiają działania poszczególnych leków. TO BARDZO WAŻNE!

A oprócz tego: WSZYSTKO Z UMIAREM!

 

Dodatkowo i standardowo – jeżeli potrzebujesz porady, jadłospisu specjalnie dla Ciebie napisz lub zamów ją online tutaj!

Słonecznego dnia Wam życzę! smile

Zapisz się już dziś!

Dzieki temu na bieżąco zostaniesz informowany o nowym wpisie lub promocjach!

* pole wymagane

Koszyk