Zaznacz stronę

Top 5 – Ćwiczenia na cellulit

W głównej mierze cellulit pojawia się na pośladkach i udach, dlatego na tych częściach ciała skupię się najbardziej. W poprzednim poście opisałam czym jest cellulit i co robić aby było go mniej. Teraz poniżej opiszę Wam najskuteczniejsze ćwiczenia, która można spokojnie wykonać w domu na pozbycie się tzw. pomarańczowej skórki. Należy jednak pamiętać, że każda aktywność fizyczna jest wskazana i przeciwdziała cellulitowi, np. basen, jazda na rowerze, bieganie lub nawet spacer.

1. PRZYSIADY

Od tych ćwiczeń powinniśmy zacząć. Jeśli nigdy ich nie wykonywałaś pamiętaj, że aby zabrać się za jakiekolwiek ćwiczenia najpierw trzeba poznać ich technikę wykonania.

Stań prosto w rozkroku, pamiętaj, aby mieć plecy wyprostowane a głowa niech będzie przedłużeniem kręgosłupa. Napnij brzuch, patrz przed siebie, nogi postaw stabilne, a stopy w całości powinny przylegać do maty. Przy wykonywaniu przysiadów wypychaj biodra do tyłu, uważaj aby kolana nie wychodziły przed linie stóp oraz aby nie schodzić zbyt nisko. Zwróć także uwagę, aby kolana wychodziły na zewnątrz a nie na prosto!

Odnośnie samej prawidłowości ćwiczeń oraz jak zachować także prawidłową postawę polecam serdecznie książkę „Rozciąganie odprężone” Pavel Tsatsouline – ja byłam w szoku jak wiele podstawowych czynności wykonywałam źle, robiąc krzywdę swojemu ciału. Polecam.

2. WYKROKI

To ćwiczenie polega na wyrzucie nogi w przód i przyklęknięciu. Zwróć uwagę, by kolano nogi, która została z tyłu, podczas przyklęku nie dotykało ziemi oraz aby kolano z przodu nie wychodziło poza linię stopy. Dla jeszcze lepszych efektów, warto chwycić w obie ręce hantle lub nawet butelki z wodą, które stworzą dodatkowy ciężar podczas wypadu w przód i podnoszenia się.

3. WYMACHY NÓG W KLĘKU PODPARTYM

W klęku podpartym dłonie powinny być ułożone na szerokość ramion, a plecy powinny być proste, brzuch wciągnięty a głowa powinna być przedłużeniem kręgosłupa. Wykonując wydech, unosimy jedną nogę, ugiętą w kolanie pod kątem 90 stopni, aby udo znajdowało się w linii równoległej do podłogi. Podczas wykonywania ruchu należy pamiętać, aby plecy były nieruchome a brzuch i pośladki napięte. Wraz z wydechem powoli opuszczamy nogę i wracamy do pozycji wyjściowej, powtarzając ruch na drugą nogę.

4. WYPROSTY NÓG

Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Następnie przewróć się na prawy (bądź lewy bok), podeprzyj głowę ręką i unieś prawą (lub lewą nogę) jak najwyżej. Pamiętaj, aby mieć ją wyprostowaną. Opuść nogę powoli napinając całą nogę i nie dotykają podłogi. Ćwiczenie wykonaj też na drugiej nodze.

5. WZNOSY BIODER

Początkiem tego ćwiczenia jest leżenie na plecach z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała. Stopy opieramy płasko na podłodze na szerokość bioder, układając je pod kolanami, które uginamy pod kątem prostym. Następnie unosimy biodra do góry, napinając mięśnie pośladków, ud i brzucha. W tej pozycji wytrzymujemy około 15 sekund, po czym powoli opuszczamy biodra nie dotykając nimi podłogi.

 

Polecam taki trening 2 lub 3 razy w tygodniu. Oczywiście zacznij od rozgrzewki! Każde z ćwiczeń powtórz minimum 20 razy (lub po 20 na każdą nogę), a zestaw (w dowolnej kolejności) zrób 3 razy. Na zakończenie jeśli będziesz miała siłę, przyjemną rozrywką może być także 10-15 minut hula hoop. Zrób eksperyment: wytrwaj z ćwiczeniami przez miesiąc i zobacz różnicę. Mam nadzieję, że nie muszę powtarzać, iż we wszelkich tego typu przedsięwzięciach podstawą jest zdrowa, ale normalna 😊 dieta. Jeśli planujesz wizytę na siłowni polecam także spróbować takich ćwiczeń jak martwy ciąg, przysiady ze sztangą oraz interwały na bieżni. Pamiętaj, że większość siłowni proponuje 1 trening darmowy z trenerem więc skorzystaj i wypytaj o wszystko.

Najważniejszą zasadą jaką MUSISZ ZASTOSOWAĆ to pokochać siebie, swoje ciało takim jakim jest! Bez tego, żadna zmiana i żadne starania nad „ulepszaniem” siebie nie mają sensu bycia. Kobiety! Jesteśmy piękne i nie dajmy sobie wmówić że jest inaczej, a tym bardziej żeby coś takiego jak cellulit wartościowało nas jako płeć piękną.

 

„Nie ma brzydkich kobiet, są tylko kobiety, które nie wiedzą, że są piękne.”

Vivien Leigh

celulit
cwiczenia na celulit

Przesyłam dużo buziaków i do usłyszenia! 😊

Dodatkowo, jeżeli potrzebujesz porady jaki jadłospis na cellulit jest najlepszy, zapraszam do kontaktu tutaj!

Zapisz się już dziś!

Dzieki temu na bieżąco zostaniesz informowany o nowym wpisie lub promocjach!

* pole wymagane

Koszyk