Jak się zmotywować?

Od jutra zaczynam działać! To jutro jednak rzadko zmienia się w dzisiaj. Wielkie plany najczęściej widzą tylko kartkę papieru, na której własnoręcznie je spisałaś. Sprawdź, jak w łatwy i przyjemny sposób zmotywujesz się, by wreszcie powiedzieć – działam natychmiast!

 

Jak się zmotywować do diety?

Dieta zawsze wymaga konsekwencji, wyrzeczeń i dyscypliny. Musisz pożegnać ulubione chipsy, kuszące w piekarni ciasteczka czy wyśmienity sos u teściowej. Zamiana smacznych przekąsek na zdrowe warzywa, czy pełnoziarniste produkty sprawia, że zanim zaczniesz, już rezygnujesz. Jak zmotywować się do diety?

Przede wszystkim Twój plan musi być realny i nastawiony na małe sukcesy, które skutecznie doprowadzą Cię do właściwego celu:

  • zadaj sobie pytanie – po co to robisz i sprecyzuj cel, który chcesz osiągnąć,
  • zweryfikuj, ile kilogramów powinnaś zrzucić w przeciągu np. nadchodzących trzech miesięcy,
  • wyeliminuj wszelkie przeszkadzacze – np. poproś partnera o rezygnację ze słodyczy, które będą Cię kusić podczas wieczornego seansu,
  • dopasuj dietę do trybu życia – jeśli większość czasu musisz poświęcić pracy, możesz mieć problem z wykonywaniem ćwiczeń, porannym joggingiem czy spożywaniem zdrowych posiłków. Dlatego np. zamień samochód na rower, a posiłki przygotuj dzień wcześniej, byś mogła je zabrać do pracy,
  • notuj i weryfikuj wyniki – wagę, poziom wody, cholesterol itp.,
  • zaangażuj przyjaciółkę – lepiej zmotywujesz się do biegania w towarzystwie.

 

Jak się zmotywować do treningu?

Życie fit jest trendy. Kupiłaś więc profesjonalne buty do biegania, Twój smartwatch liczy kroki, a płyta z najnowszymi ćwiczeniami gotowa jest do użycia. Mimo to, kolejny dzień kiedy ból głowy, stres w pracy czy kolacja ze znajomymi spycha rozpoczęcie treningu na drugi plan. Jak to zmienić?

  • motywuj się małymi krokami – zaczynaj od krótkich treningów, np. jogging od 10 – 15 minutowego marszobiegu a treningi od niewielkich serii ćwiczeń w domu,
  • ustal jedną porę, dzięki czemu trening wejdzie Ci w nawyk i po jakimś czasie będziesz go wykonywać automatycznie,
  • zmotywuj przyjaciółkę albo sąsiadkę – wspólne wyjście na siłownię czy jogging sprawi, że wzajemnie będziecie się pilnować,
  • nie przemęczaj się – zbyt intensywny trening, bóle i zakwasy z pewnością skutecznie zniechęcą Cię do dalszych ćwiczeń,
  • ćwicz regularnie, dzięki temu nie będziesz narzekać na brak kondycji.

 

Jak się zmotywować do nauki?

W nauce ważne jest:

  • znalezienie celu,
  • odpowiedniego miejsca
  • i motywacji.

Jeśli zapisałaś się na kurs języka angielskiego, to celem może być tygodniowa wycieczka do Londynu i możliwość swobodnej komunikacji.

Celem nauki u dzieci powinny być:

  • dobre oceny na świadectwie,
  • miejsce na wymorzonych studiach
  • czy dochodowa praca w przyszłości.

 

To jednak dalekosiężne cele, dlatego możesz je wesprzeć mniejszymi nagrodami.

Do nauki wybieraj właściwą porę. Jeśli jesteś zmęczony, to trudno zmotywować się do wytężonej pracy. Dlatego jeśli jedyną alternatywą są godziny wieczorne, to uczenie poprzedź długim spacerem i dotlenieniem mózgu. Odstaw słodycze i zrób porządek w pokoju, tak by nic Cię nie rozpraszało.

Na powtórki poświęć maksymalnie dwie godziny dziennie. Zbyt intensywny trening skutecznie osłabi siły na kolejne dni. Wspomagaj się dodatkowymi działaniami –  pisz informacje na małych karteczkach, czytaj je np. podczas jazdy autobusem, postoju na światłach.

W trakcie nauki rób przerwy, np. na dwa ćwiczenia z jogi, mały spacer z psem czy słuchanie relaksującej muzyki.

 

Jak się zmotywować do pracy?

Pamiętaj – jeśli wykonywane przez Ciebie zajęcia nie zapewniają Ci chociaż minimum satysfakcji i radości, to żadne porady nie przyniosą wymiernego efektu. Najpierw musisz polubić swoją pracę albo przynajmniej znaleźć powody, dlaczego chcesz ją wykonywać, np. bliski dojazd, miła atmosfera itd.

Stwórz sobie plan. Np. otrzymanie awansu za dwa lata, wczasy w Australii czy kupno domu. Twój cel musi być jednak realny i mierzalny w czasie i nastawiony albo na ambitne wykonywanie obowiązków, albo na uzyskiwanie wysokich profitów.

Odkryj, co sprawia, że do pracy chodzisz niechętnie  – współpracownicy, niska płaca itp. Dąż do eliminacji negatywnych odczuć.

Uwolnij się od przeszkadzaczy:

  • prywatny telefon zostaw w torebce,
  • koncentruj się na zleconych zadaniach, pisz sobie cele na karteczkach i odhaczaj je po skończonej pracy,
  • a na papierosa nie idź z największą gadułą z biura.

 

Jak się zmotywować do działania w depresji?

Porad znajdziesz z pewnością wiele, ale niestety żadna nie będzie skuteczna, bez zaangażowania własnej woli. Musisz więc chcieć wyjść z domu, pójść na spacer czy do kina z przyjaciółmi, przeczytać dobrą książkę czy zrobić zakupy. To jednak przybiera postać wielkiej góry lodowej, skoro nie masz ochoty nawet, by wstać rano z lóżka i wziąć prysznic.

Zacznij więc od małych rzeczy. Właśnie od tego prysznicu, nawet jeśli nie planujesz wychodzić z domu.

Przygotuj listę zadań. Na początek, by przełamać w sobie niechęć do działania, zaplanuj małe rzeczy, która sprawiają Ci przyjemność:

  • przeczytanie dobrej książki,
  • rozwiązanie krzyżówki,
  • pływanie itp.

Eliminuj wszystko, co Cię przytłacza – rzeczy, ludzi, wiadomości. Łatwiej będzie Ci podjąć działanie, jeśli radość będziesz czerpać z otoczenia.

Stopniowo zwiększaj ilość zaplanowanych czynności. Nie musisz wszystkiego zrealizować.  Ważne, by mieć cel, który będzie motywował Cię do działania.

Pamiętaj również, że motywacja zaczyna się w Tobie i wszystko co “przyjmujesz” do swojego organizmu ma na to ogromny wpływ.

 

 Dodatkowo, jeżeli potrzebujesz porady lub diety, zapraszam tutaj!

Słonecznego dnia ! smile

Zapisz się już dziś!

Dzieki temu na bieżąco zostaniesz informowany o nowym wpisie lub promocjach!

* pole wymagane

Kup w przedsprzedaży

Koszyk