Zaznacz stronę

Jak być bardziej pewnym siebie?

Pewność siebie – Jak ją zbudować?

I krótka historia o mnie.

 

To tylko ładny wygląd, bycie w centrum uwagi, a może wysoka posada 

A wewnętrzny spokój i harmonia z samym sobą – czy to daje nam pewność siebie 

Moja przygoda z ćwiczeniami, zainteresowaniem dietami i zdrowiem zaczęła się niestety od tego, że dla siebie nigdy nie byłam “idealna”. Szukałam ćwiczeń, cudownych diet, aby szybko osiągać coraz to lepsze rezultaty, które nigdy nie były dość dobre. W końcu przestałam patrzeć jedynie na wygląd a bardziej na swoje samopoczucie ❗

 

W walce z samą sobą…odnalazłam samą siebie! 🙏

 

Wiecie jak to zrobiłam?

 

👉Otaczałam się ludźmi, którzy mnie kochają, we mnie wierzą i mnie wspierają

👉Nie przejmowałam się negatywnymi emocjami, które płynęły w moją stronę (mimo, że wiele razy byłam załamana, to doszłam do takiego momentu w moim życiu, że robię swoje i nie biorę do siebie wszystkiego co przeważnie pojawia się w internecie…)

👉Uczyłam się cały czas, aby być pewna tego co robię i mówię

👉Byłam świadoma, że nie ma tylko wiecznie dobrych ludzi a są tacy, którzy np. chcą wyładować stres  i frustrację w Internecie, po prostu mają zły dzień. Pamiętaj że wszystkim nie dogodzisz 🙄😉

 

Definicja pewności siebie

 

Pewność siebie to cecha, stan w którym czujemy się dobrze sami ze sobą, jesteśmy pewni poczucia własnej wartości i własnych kompetencji, akceptujemy siebie i wierzymy w swoje możliwości”

Definicja jest znacznie prostsza: Boisz się czegoś zrobić? Bój się, ale rób to ❤️

Pewność siebie to budowa pewnych zachowań, ciągła praca nad sobą oraz nauka, czasem na własnych błędach. Jest to wypracowane zachowanie, dzięki któremu druga strona odbiera Twoje zachowania, słowa, ruchy i przekaz jako bardziej pewny siebie i można powiedzieć, że dominujący.

Z drugiej strony, możemy określić pewność siebie jako wiarę w siebie, we własne siły, umiejętności, talenty, możliwości, we własne działania i cele. W ten sposób zyskujemy też poczucie bezpieczeństwa, dodatkową pomocą w drodze do pewności siebie jest druga osoba, która będzie wsparciem. Być pewnym siebie oznacza tyle, że czuje się tak pozytywnie, że idziemy dalej bez strachu, z nadzieją i optymizmem  ❗

 

 

Czym jest spowodowany brak pewności siebie?

 

1. Bezczynnością i brakiem celu – nie wiemy co chcemy osiągnąć w swoim życiu, jak chcemy się kierunkować zawodowo i prywatnie.

2. Negatywnymi myślami na swój temat, na temat swojej sytuacji życiowej oraz przekonaniem, że nie ma możliwości aby było lepiej – czujemy wtedy dodatkowo bezradność, co często może prowadzić np. do depresji.

3. Brakiem zaufania – sobie i ludziom, którzy nas otaczają – nie warto ufać wszystkim, ale warto to weryfikować. Jeśli kilka osób z Twojego otoczenia, nawet rodzina czy znajomi mówiąc Ci, że do czegoś nad czym myślałeś pół roku się nie nadajesz – przekonaj się sam. Zaufaj sobie i zrób to, po tym będziesz w stanie zweryfikować kto miał rację.

4. Skupianiem się na swoich porażkach, słabościach, zamiast na małych sukcesach. Pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano! Duży sukces składa się z miliarda planów, tych udanych jak i w głównej mierze tych nieudanych. Uczymy się na swoich błędach (oczywiście jeśli masz możliwość ucz się na czyichś 🙂 )

5. Przekonaniem, że jesteś przeciętny i “ten gorszy”. Mamy tendencję do porównywania się…. nie róbmy tego! Wiele razy na moim instagramie https://www.instagram.com/dietmania_/ pisałam jak ważne jest dążenie do tego, aby być nie jak ktoś, ale być najlepszą wersją samego siebie!

6. Brakiem świadomości, że zawsze pojawi się krytyka, to że jest to nie oznacza, że robisz coś źle. To oznacza, że są ludzie, którzy być możesz poprzez ten komentarz sami chcą poczuć się lepiej lub po prostu najzwyczajniej w świecie mają inne zdanie od Twojego. Zaakceptuj to i idź dalej.

 

 

Jakie być bardziej pewnym siebie?

 

1. Naucz się asertywności – ćwicz przed lustrem, mów “NIE” w sposób normalny, przecież masz zawsze wybór. Nie mów tego z głosem osoby, która jest zła bo odmawia, ale z głosem osoby która dokonała wyboru który jest dla niej odpowiedni.

2. Wyglądaj pozytywnie. Naucz się uśmiechać. Wiem jak to brzmi, ale to trudna sztuka, szczególnie do osób, których nie znasz. Uśmiech działa cuda! Zrób eksperyment i uśmiechnij się do wybranej osoby na ulicy 🙂 Zobaczysz jego/jej reakcję – może nawet ona Cię rozbawi 🙂 Zamiast czarnych ubrań czasem warto wybrać coś kolorowego..np szary? 😉

3. Znaj swoje słabe ale i mocne strony. Ważne aby mieć świadomość swoich zalet, aby umieć to wykorzystać. “Poprawiaj” swoje wady, ale skup się na zaletach.

4. Nie obwiniaj siebie za całe zło świata. Wszystko co się dzieje, dzieje się z jakiegoś powodu – nie wszystko jest Twoją winą. Jeśli już coś poszło nie po Twojej myśli – wyciągnij z tego wnioski aby to się nie powtórzyło, zamiast zamknąć się w sobie i nie wychodzić przez 2 dni z pokoju.

5. Ucz się tego w czym chcesz być dobra/y. Wiedza to potęga. Jeśli jesteś w czymś dobra doskonal to, gadaj o tym, rozpowszechniaj swoje mocne strony i rozmawiaj o tym jak profesjonalista, aby wszystkim opadły szczęki, a przy okazji aby inne osoby uczyły się od Ciebie – to bardzo buduję Twój wizerunek a przy okazji Twój mocny charakter i pewność siebie.

 

 

TOP 5 ćwiczeń, dzięki którym łatwiej zyskasz pewność siebie

 

1. Oprócz wspomnianego wcześniej uśmiechu do nieznajomego, spróbuj powiedzieć komplement – możesz zacząć od kogoś z pracy z kim mało rozmawiasz, a potem przejść na level up i zagadać do osoby obok Ciebie np. w autobusie.

2. Jeśli studiujesz – zadaj wcześniej przygotowane pytanie pani profesor, jeśli pracujesz, zadaj pytanie na temat projektu swojemu przełożonemu. Czasem boimy się tych stanowisk “wyżej” z niewiadomych przyczyn – a przecież to ludzie tacy jak my 🙂

3. Zapisz się na zajęcia np. fitnessu lub jogi bądź nawet malarstwa a niewielkim gronie ludzi (ok 15 osób) – takie grupy są często najbardziej zintegrowane 🙂

4. Wypisz na kartce swoje wady i zalety. Nie chodzi tylko o wygląd ale też o kwestie charakteru. Dodatkowo możesz także napisać w czym jesteś dobra a w czym chcesz być dobra i obrać kolejny cel i wyzwanie dla siebie.

5. Przypomnij sobie złą sytuację z Twoim udziałem. Czy teraz ta sytuacja ma na Twoje życie wpływ? Zastanów się co teraz byś zrobiła w tej sytuacji czy była możliwość aby zrobić inaczej/lepiej? Jeśli miałaś myśli typu “wszystko przeze mnie” itd, to odgoń je bo często to się ciągnie za nami i jedynie przez swoje myśli jesteśmy zdołowani i przybici.

 

 

Nie zmagaj się na siłę ze swoimi postanowieniami noworocznymi 🙂

Małymi krokami do sukcesu – zapraszam, zrób to dla siebie tutaj!<3

Słonecznego dnia życzę! 

 

Zapisz się już dziś!

Dzieki temu na bieżąco zostaniesz informowany o nowym wpisie lub promocjach!

* pole wymagane

Koszyk