Zaznacz stronę

Dieta na cellulit – zasady i porady

 

Z cellulitem zmaga się od 85 do aż 98% kobiet na całym świecie. Nie da się ukryć, że większość z nas starając się ćwiczyć i zdrowo odżywiać nadal się z nim zmaga. Jak to się dzieje? Czy istnieje niezawodny sposób aby się go pozbyć?

W tym poście na pewno poznasz porady i triki w walce z cellulitem, dowiesz się jakie zasady zdrowego odżywiania powinniśmy wprowadzić, czego unikać a co jeść i jaka faktycznie dieta jest dobra na cellulit?

Jak pozbyć się cellulitu? Chcesz wiedzieć? Zapraszam! smile

 

 

Zasady w walce z cellulitem:

  1. Pij wodę. Minimum 1 l na każde 30 kg wagi. Błędnie niektórzy pojmują stwierdzenie „cellulit wodny”. Dla niektórych oznacza to że mamy zbyt dużo wody w organizmie i trzeba się jej pozbyć poprzez spożywanie lub picie moczopędnych produktów bądź jedynie ćwiczenia aby to wypocić. A prawda jest taka, że cellulit wodny to właśnie jest zła gospodarka wodna organizmu i brak wody, złe nawodnienie.
  2. Gotuj, piecz i jedz surowe owoce i warzywa jeśli jest taka możliwość. Smażenie nie jest wskazanie w diecie antycellulitowej.
  3. Jedź produkty nieprzetworzone. Dobrym przykładem takich produktów może być np. makaron razowy, brązowy ryż, kasza gryczana, owoce, jarzyny, płatki owsiane czy chleb razowy.
  4. Niech na Twoim talerzu przeważają produkty lekkostrawne. Ryby powinny gościć u nas minimum 2 razy w tygodniu, są one doskonałym przykładem. Dodatkowo chude sery, ryż czy dobre jakości najlepiej białe mięso.
  5. Nie stroń od kwasów tłuszczowych omega-3/-6/-9. Znajdziesz je we wcześniej wymienionych rybach (np. łosoś, pstrąg czy makrela). olejach roślinnych, orzechach czy oliwie.
  6. Ogranicz sól. Nie mówimy tutaj o odstawieniu, ale ograniczeniu. Przeciętna dawka dzienna soli jest to 5g. Staraj się np. potraw z rybą, która sama w sobie już jest słona nie dosalać lub używaj więcej przypraw zamiast soli aby dodać smaku. Podstawą tutaj także powinno być wyeliminowanie słonych gotowych produktów ze sklepowych półek. Sól niestety przyczynia się do powstawania cellulitu poprzez zatrzymywanie wody w organizmie.
  7. Nie pal. Jeśli jesteś wieloletnim palaczem spróbuj rzucić bądź chociaż ograniczyć palenie. Tytoń oprócz gamy chorób do których się przyczynia, zwiększa przepuszczalność naczyń krwionośnych (uszkadza je), prowadząc do zaburzeń kurczliwości, sprężystości oraz optymalnego napięcia mięśniowego, co skutkuje wiotczeniem skóry.

Produkty do wyeliminowania/ograniczenia:

  • słodycze, tłuste i słodkie produkty cukiernicze,
  • słodkie napoje, wody smakowe,
  • chipsy, słone przekąski,
  • żywność typu fast food,
  • oczyszczone produkty zbożowe: słodkie płatki kukurydziane do mleka, jasne pieczywo, jasne makarony i białe ryże,
  • produkty zawierające tłuszcze trans: słodycze, twarde margaryny,
  • wysoko przetworzone słone i tłuste produkty: parówki, salami, pasztety, metki, zupy i sosy w proszku, słone przyprawy w płynie, kostki rosołowe – czyli jednym słowem produkty sztuczne i chemiczne,
  • potrawy smażone i  ciężkostrawne,
  • Alkohol i kawa – należy ograniczyć lub wybierać mniejsze zło. Wybieraj wino wytrwane, a kawe możesz zastapić yerba mate lub ciemną herbatą, która także zawiera kofeinę.

Co jeść aby pozbyć się cellulitu?

 

  • Jedz dużo warzyw i owoców oraz dobrej jakości ryby oraz mięso. Pamiętaj, że wszystko co na zewnątrz zaczyna się w środku!
  • Jedz produkty bogate w wapń, biorą one udział w prawidłowej pracy mięśni, warunkuje ich kurczliwość, sprężystość oraz optymalne napięcie mięśniowe. Dodatkowo wapń ma wpływ na metabolizm tłuszczy. Najlepszym źródłem wapnia to m.in. sardynki, sery twarogowe, figi suszone czy fasola.
  • Jedź produkty, które zawierają jod. Usprawnia on metabolizm tłuszczów. Najwięcej jodu znajduje się przede wszystkim w rybach morskich i algach.
  • Jedz produkty, które zawierają magnez, wpływa korzystnie na kurczliwość mięśni i napięcie skóry. Dobrym źródłem magnezu jest kasza gryczana, sezam, pestki dyni, rośliny strączkowe, nasiona słonecznika lub produkty zbożowe tj. otręby.
  • Jedz produkty, które zawierają cynk, poprawia on wygląd skóry oraz ma działanie przeciwutleniające. Polepsza także zdolność do regeneracji. Znaleźć go można m.in. w jajach, soczewicy, pestkach dyni, fasoli czy grochu.

 

Sposoby i porady na cellulit:

 

  1. Zamiast smażyć potrawy, gotuj je lub piecz, zachowają lepiej swoje właściwości i taka obróbka sprzyja pozbyciu się cellulitu.
  2. Jeśli masz umówione spotkanie z przyjaciółką lub planujesz wypad rodzinny – zabierz ich na rower. Jeśli w sobotę musisz pójść na pocztę lub na drobne zakupy (dźwiganie dużych siat nie pomaga na kręgosłup i postawę!) zabierz kogoś pod pachę i pójdźcie pieszo 😊 Wszelkie formy aktywności fizycznej – niekoniecznie na siłowni z mnóstwem maszyn są mile widziane w walce z cellulitem. Oczywiście pod warunkiem, że stosujemy zasady i odpowiednio dobraną dietę!
  3. Zamiast słonych przekąsek typu chipsy czy paluszki – zrób samodzielnie zdrowszą ich wersję. Kilka przepisów na zdrowe chipsy znajdziesz także na moim blogu: https://dietmania.pl/porady-dietetyczne/chipsy-czy-takie-zle/
  4. Zrób sobie spa w domu. Nawyk kremowania (mówię tu o zwykłych niedrogich kremach, nawilżających), peelingu (polecam z dodatkiem kawy i cukru) oraz masażu ciała nie tylko pomaga w walce z cellulitem, ale także pobudza krążenie i poprawia wygląd skóry oraz ją uelastycznia.
  5. Znajdź sobie w wolną sobotę kilka stron internetowych ze zdrowymi przepisami, abyś na tygodniu nie musiała ich szukać. Zaplanuj sobie listę zakupów i posiłki, które będziesz spożywała w ciągu tygodnia. Zaoszczędzisz pieniądze i czas!
  6. Witamina C pomaga w walce z cellulitem. Źródłem witaminy C jest papryka żółta, czerwona i zielona – zaspokaja w 100 g nawet 70% dziennej dawki witaminy C. Dobrym źródłem są także jagody czy borówki amerykańskie, nie szczędź ich w swojej diecie. Oprócz tego, że działają jak cytrusy, pobudzają jeszcze produkcję nowych komórek skóry oraz, dzięki zawartości przeciwutleniaczy, pomagają rozbijać komórki tłuszczowe. Warto sięgnąć również po papaję, jest naładowana witaminą C, która pobudza dodatkowo produkcję kolagenu.
  7. Rozsmakuj się w wodzie, np. z dodatkiem limonki, maliny czy ogórka oraz w zielonej herbacie. Filiżanka takiej herbaty jest w stanie usunąć z organizmu toksyny oraz utlenić komórki tłuszczu, dzięki czemu nie przywierają do wewnętrznej warstwy skóry i nie tworzą zmarszczek cellulitowych. Ważne, by zielonej herbaty nie zalewać wrzątkiem, który zabija szczególne właściwości oraz smak.
  8. Jeśli jesteś w towarzystwie i nie unikniesz zdania „ze mną się nie napijesz?” wybierz wino, najlepiej wytrawne lub półwytrawne, nie dość że niesie za sobą masę korzyści (w odpowiednich ilościach😉), o których wspomniałam na moim instagramie (@dietmania_) to dodatkowo najmniej przyczyni się do powstawania cellulitu.

 

 

Dieta jest bardzo istotna przy walce z cellulitem. Jeśli potrzebujesz porady zapraszam tutaj!

Pięknego dnia ! smile

Zapisz się już dziś!

Dzieki temu na bieżąco zostaniesz informowany o nowym wpisie lub promocjach!

* pole wymagane

Koszyk